Mit tehetünk abban az esetben, ha vakáció ideje alatt külföldre utazunk és mégis szeretnénk előrelátóak lenni fogaink egészsége kapcsán?

Szakembereink azt tanácsolják, hogy az utazás előtt pár héttel mindenképp érdemes ellátogatni egy kontroll vizsgálatra, mely során felül vizsgálják fogaink állapotát. Ha netán enyhén gyulladt ínyt vagy érzékeny fogat diagnosztizál fogorvosunk, még van idő korrigálni a problémát. Persze egy híd kiépítésére nincs ilyenkor lehetőség, de kisebb probléma esetén van mód megoldani azt. Ezáltal nem a vakáció ideje alatt lobban be érzékeny fogunk és rontja el az egész nyaralás hangulatát.

Sőt, fogorvosaink véleménye szerint érdemes nem csak a pottyász, de egészségbiztosítást is kötni az utazás előtt. Hiszen ha mégis történik valami, például ráharapunk valami keményre egyik étkezés során és megfájdul tőle a  fogunk, a biztosítás könnyen fedezi a fájdalom megszűntetésének költségeit és nem a szuvenírekre, ajándékokra szánt összeget kell a fogorvosra költeni.

Ha pedig már a vakációnkat töltjük például egy gyönyörű ország tengerpartján, jó ha van nálunk saját fogselyem és fogkefe. Bár jó dolog mindent megosztani szerelmünkkel, szájhigiéniánkért felelős eszközeink ne képezzék osztozkodás tárgyát. Az a legbiztonságosabb, ha mindenkinek van saját fogselyme és fogkeféje a neszeszerben, amit jó eséllyel véletlen nem is cserélünk össze. Így kizárjuk annak a  lehetőségé, hogy egyik szájból a másikba vándoroljanak a bacik és evvel gyulladást idézzenek lő.