A megfelelő szájhigiénia nem csak esztétikailag fontos, hanem a teljes testi egészségünk szempontjából is. Az elhanyagolt szájhigiénia számos problémát okozhat, mint például a fogszuvasodás, ínygyulladás, rossz lehelet és egyéb komolyabb szájüregi betegségek.

Rendszeresen törődjünk a fogainkkal és az ínyünkkel, és tartsuk be az megfelelő szájhigiéniai szokásokat a hosszú távú szájegészség érdekében.

Nézzünk néhány tényezőt, melyek nagy mértékben hatással vannak szájhigiéniánk állapotára.

Igyekezzünk kerülni a dohányzást: A dohányzás jelentős kockázati tényező a fogínybetegségek kialakulásában és a fogak elszíneződésében. A dohányzásról való leszokás nem csak a szájhigiénia, hanem az általános egészségünk javításához is hozzájárul.

Rendszeres fogorvosi ellenőrzések: Az időben történő fogorvosi ellenőrzések létfontosságúak a szájüregi problémák korai felismeréséhez és kezeléséhez. Látogassunk el rendszeresen fogorvoshoz, legalább évente kétszer, még akkor is, ha nincsenek panaszaink.

Fogszabályozók és egyéb kiegészítők gondozása: Ha fogszabályozót viselünk vagy egyéb szájsebészeti beavatkozáson esünk át, kövessük a fogorvos utasításait a megfelelő gondozásról. Figyeljünk oda a tisztításra és a kiegészítők rendszeres cseréjére.

Óvatos fogfehérítés: Amennyiben otthoni fogfehérítést szeretnénk alkalmazni, konzultáljunk először a fogorvossal. Az otthoni fogfehérítők túlzott használata károsíthatja a fogzománcot és az ínyt.

Hidratáltság és egészséges életmód: A megfelelő hidratáltság és egy általánosan egészséges életmód is hozzájárul a jó szájegészség fenntartásához. Az elegendő folyadékfogyasztás segít a szájüreg természetes öntisztító folyamataiban.